Eller: Är inte det vår, så sälg?

Idag kom vårkänslorna till mig. Först idag. Folk runtomkring har pratat om den fantastiska värmen och den härliga solen och "var det inte uuunderbart i söndags" å sånt i flera veckor, men jag har inte fattat nåt. Vadå underbart? Och vilken sol? Vet inte var jag har varit, men nu är jag här och har fattat. Det var iofs inte så fruktansvärt varmt idag, men solen var här och jag fick tulpaner av svärmor:


Efter att ha lämpat av dottern i hennes tredje hem (efter mitt och hennes fars) - stallet - åkte jag till shoppingcentret och handlade stora kassar av olika slag. Två kassar hö, en kasse burspån, två kassar grillkol och en kasse skidkläder för barn:

Hemkommen fick jag pinnklipparlust. Jättesekatören kom fram och jag kände mig duktig och frilufsig. Klippte diverse grenar och småträd som inte skulle stå där de stod, och inte någon annanstans heller.

Och efter det har vi druckit vin på altanen med grannan och snart ska det grillas revben.

Är inte det vår, så säg?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden