Blåst utan rök

Jajamen, svärmamman. Han ska få en puss. Han är så duktig. Även jag förvandlades och blev en snäll(are) fru när han slutade. Vad som helst för att han fortsätter. De första dagarna köpte jag godis och korv. Igår inhandlades nikotinsugtabletter. Om man läser bruksanvisningen förväntas han äta sådär en 12 om dan - och då är det ju rätt meningslöst, för det blir dyrare än ciggisarna. Men idag har han bara sugit på 3-4 st, så det funkar nog. De enda som lider av makens stora förändring, är kissemissarna. De har ju varit vana vid att dörren öppnas titt som tätt, flera ggr om dagen. Nästan i klass med en svängdörr. Men nu är det ingen som öppnar dörren mer än när de jamar på insidan. För att släppa in krävs ett aktivt agerande från oss i huset. "Oj, är Kasper ute? Och Cissi också?". Men det skadar nog inte med lite extra frisk luft i pälsarna.

Min lilla mamma tyckte tydligen att jag slarvade i det förra blogg-inlägget. Måste väl korrigera mig då (om det nu var det hon menade). När jag skriver "ärbar kvinna" sätter jag det synonymt med en "kvinna som ingått äktenskap". Men det är ju såklart lite fel. Ärbar kan man väl vara på andra sätt - och då kan det ju misstolkas förstås. Särskilt när jag säger att det är första gången jag är det... Hihi. Jag menade bara att det är första gången jag har varit gift i ett år...

Idag har det blåst så in i h-e rent ut sagt. Skönt att ha ett hus. Och en brasa. Och glögg. Och tjocka kläder. Det är inte alla som har det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden