Den arbetsskygge

Man ska inte vara för kaxig. Det straffar sig. Som att jag raljerade med att jag var ledig lite till och inte hade söndagsångest, för ett par dagar sedan. Den ångesten kom med besked idag istället. FATTAR inte varför det ska vara så. Det är samma gamla jobb och samma gamla plats och samma gamla tider och under hösten har jag ju trivts riktigt bra. Men ändå. Så fort jag har varit ledig mer än en helg, får jag en stark känsla av att jag aldrig mer vill jobba. Blir nästan fysiskt illamående och får typisk nervpåverkan (eller nåt). Ungefär som resfeber, fast utan den positiva delen av det. Det ÄR ju inget farligt och inget nytt och jag har klarat att byta jobb en massa gånger och det är ju värre än att komma tillbaka efter julledigheten, kan man ju säga. Och jag vet att det räcker med en halvtimma (om ens det) på kontoret, så är allt som vanligt och inget är läskigt.

Men ändå...

Jag är en svag person. Så måste det vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden