Nytt

Nyårsaftonen gick alldeles för fort. Trots att vi träffades kl 18, var tolvslaget över bara en stund senare, kändes det som. Det är som vanligt tryggt, trevligt och trivsamt att umgås med gamla och nya grannar. Man fattar ju knappt vilken otrolig tur vi hade när vi flyttade till "gamla området". Hur många får vara med i gänget på det sättet så fort och så tajt och så fortfarande? Återigen måste jag påminna mig själv om att det inte är självklart att ha människor runt sig på det sättet. Vi kom och trängde oss in i gemenskapen och får vara med än. Fantastiskt.

Som vanligt babblade jag för mycket och för djupt och för besserwissrigt, men det var kul. Alla var på gott humör. Maten var god. Den lånade hunden var gullig. Fyrverkerierna var som de brukar, från samma plats. Bubbelvinet var festligt. Har sett några bilder här, och det fanns t o m någon på mig själv som t o m jag själv kan godkänna. :)

Två dagar på det nya året har gått, och de har gått bra. Lite matinköp har gjorts, några julklappseftersläntrare har inhandlats, katter har gosats med, barn har kommit. Och som vanligt lägrar sig ett lugn, när båda barnen är "på plats". Både jag och F landar när alla är samlade. Åtminstone tills nåt vanligt, vardagligt, tramsigt tjafs bryter in. Men även då känns det bra. Även om ingen kan förneka att ungkarlsveckorna har sina fördelar, är det ändå skönast när huset är fullt med familj.

Kommentarer

"R1" sa…
Bilderna var lite mörka - skall fixa!

Du är jättesnygg på bilden :)
God fortsättning & TACK för du tror på min "bestseller". Nu måste jag få ett, eller några, råd av dig! Hur managerar ni alla era katter? Jag har ju nu 6, pust, katter inne. På natten är ungdomarna utlåsta i groventrén. Ett evigt fixande med deras lådor. Hur gör du med lådorna? Har du flera - på olika platser? Andra råd?? Tror att killarna snart får bli stall-garage-loft katter... Kram
Anonym sa…
Hej. Jag är din mamma.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden