Happy anniversary

Så har man varit en ärbar kvinna i ett helt år. Det är första gången, faktiskt... Vi bodde på hotell inatt. I vår egen stad. Min mamma tyckte nog att det var lite konstigt, men det är det faktiskt inte. Inte SÅ konstigt i alla fall. Jag menar - hur många av hotellen har man bott på tidigare i sin egen stad? Hur ofta kan man gå på stan och sen gå "hem" - när man i vanliga fall bor på vischan utanför?

Vi hade bubbelvin på rummet, gick på stan och drack Mackmyra 06 bl a, gick tillbaka och åt middag på hotellet. Vi och alla norrmän. I morse kom frukosten på en bricka till rummet kl 09.25. Måste erkänna att jag inte var vrålhungrig just då, men jag hade ju heller inte lust att trava ner till frukostmatsalen, så detta var ett bra alternativ. F brukar inte äta frukost alls, men med den välfyllda brickan på bordet gjorde nog att inte ens han kunde motstå. Han undersökte dock allt grundligt innan han åt. Yoghurten som såg ut som en vanlig fruktyoghurt t ex. Grimasen kom snabbt. Det var nåt slags naturell mjölkprodukt med osötade hallon i. Surt, sa räven. Sen skulle han ta marmelad ur den lilla skålen. Av nån anledning trodde han att den hade nån form av osynlig extra-förpackning och skulle känna efter lite. Det såg fantastiskt roligt ut när han doppade fingret i den dallriga marmeladen så att den nästan blubbade över kanten, och ännu roligare var den överraskade minen. Jag skrattade.

Vi har inte överlämnat några bröllopsdagspresenter till varandra, men helt oväntat gav F mig en ändå. Eller snarare kanske han gav den till sig själv. Han har inte rökt en cigarett sedan igår kväll. Det är första gången sedan han började röka för sisådär 22 år sedan!!! Jag ska verkligen försöka heja på så gott jag kan. Han har varit lite rastlös och kanske lite kinkig idag, men inte så farligt ändå. Klarar han detta är han värd många prylar...

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis på bröllopsdagen från Annette och mig!
Anonym sa…
Grattis på bröllopsdagen!

Trevligt att du besökt min dåligt uppdaterade blog...
Klart det måste vara riktigt smör i vitlökssmör annars blir det ju inte smör... Köper bregott också trots att jag fortfarande följer lågklaoridieten. Har tappat några kilo så jag fortsätter ett tag till innan jag ger upp och startar med din diet!
Ilskebyttan sa…
Tack Peter och Annette! Och tack Helena! Och heja dig!
Grattis & vad mysigt ni verkar ha haft!!!
Anonym sa…
Man måste nog bli uppåt 40 år för att fatta de klokaste besluten.Jag var själv 41.Heja, heja och grattis till både det ena och andra!
Ge honom en stor puss från Mamman.
( Den smakar nog bättre än innan)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden