Helg, häst och ett himla spring

Bloggar inte så mycket längre. Har funderat på varför. Tror mest att det handlar om att jag inte fattar vem som skulle vara intresserad av mitt vanliga liv. Samtidigt är det sånt jag läser om helst själv. Andras vanliga liv. Well. Får inte ihop det. Men jag skriver lite i alla fall.

Idag sprang jag lite igen. För första gången efter den nedbrytande övningen förra lördagen. Misstänkte att den skulle brutit ner så mycket att jag inte skulle orka nåt alls, så målen var lågt ställda. Men det gick mycket bättre än jag trodde. Sprang längre än på länge. Innan hemfärden från dotterns fotbollsträning träffade jag M, som är en äckligt vältränad människa med vilja av stål. Hon undrade om jag inte skulle springa Midnattsloppet... En mil, mitt i natten, på stadens gator, i slutet av augusti.

Klart att jag ska springa Midnattsloppet. Redan anmäld.

Igår hoppade dottern med sin älsklingshäst. En liten tävling som hästägarinnan var snäll nog att låta henne tävla i. Hon vann en rosett. Eller nja. Hästen vann den väl, men F fick ta hem den. Kul för henne! Sen var vi så trötta att vi inte fick nåt gjort. Tillbringade eftermiddagen och kvällen i soffan och orkade inte ens se klart omröstningen i det stora spektaklet. Inte så stor förlust iofs.

Under tiden var maken i Borås och bar grejer. Och dansade lite, tydligen. Så nu är han trött. Kollar på film, men somnar ideligen. Hihi.

Idag har det rensats i rabatter och planterats lite ersättningsblommor. Både herr frost och herr snigel har nämligen attackerat de gamla plantorna och fört dem in i blomdödens land.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden