Sälen och själen

Glest mellan inläggen, men den som väntar på nåt...

Har sen sist gått upp på heltid och väntar på smällen. Bakslaget. Många suckar när jag berättar att jag väntar på att det tillfälligt ska gå lite baklänges i mitt tillfrisknande för att det är typiskt mig att tänka att glaset är halvtomt och vänta mig att det går dåligt istället för bra. Men när jag förklarar varför, förstår många ändå. Om jag är förberedd på att det kommer att gå lite trögt och förmodligen även bli sämre ett tag, sen jag började jobba mer, så blir jag snällare mot mig själv. Jag vet att det är OK, att det är en del av processen och att de där bakåtstegen så småningom kommer att bli framsteg istället. Hade jag inte tänkt så, skulle alla försämringar varit ett misslyckande och jag hade helt tappat tron på att kunna gå tillbaka till jobbet. Just nu är det sisådär, men jag tror nog att det kommer att bli bra till slut. Det är bara att kämpa på.

Just nu sitter vi i en lägenhet i Stöten och slappar efter en skiddag i fantastiskt väder. Strålande solsken hela dagen och mycket mjölksyra i låren. Snart blir det middag och kanske en bastu.

Det MÅSTE ju vara bra för kroppen och knoppen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden