Booking.dum

Ibland visar sig förbättringspotential nästan för tydligt. Vet inte ens riktigt hur jag ska skriva ner detta för att få det förståeligt. :) Men kortfattat kan jag säga att supporten på booking.com kan behöva lite stöd. En förändringskonsult, kanske?

Såhär:
Den 2-3/11 ska jag och Håkan bo på Hotell 11 i Göteborg. Jag har bokat via booking.com - som flera ggr förut. Det var en bokning som kunde avbokas gratis ända fram till den 30/10 - och i morse hade jag fått ett mail från dem som informerade mig om att de kommer att dra pengarna från mitt kreditkort den 29/10. Ja? Det var väl rätt, tänker du då. - Jo, men... de skrev att jag skulle kontrollera statuset på mitt kreditkort, med slutsiffrorna 71.

Eh. Vänta nu, tänkte jag. Kl 06.40 i morse. Mitt kort slutar inte på 71. Det slutar på andra siffror. Det kändes ju inte helt OK. Tog fram mitt fysiska kreditkort och kollade siffrorna i mörkret på bussen. Loggade in på booking.com och kollade vilket kort som var inlagt. Allt stämde, förutom de siffror de nämnde i mailet. Så jag svarade på mailet och påpekade att det verkar vara fel på de sista siffrorna på mitt kort.

Sen började det...

Läs nerifrån.



Detta är alltså mailkonversationen som följde efter min fråga om det felaktiga numret. Sammanlagt 5 personer svarade på samma ärende - alla med lite olika information: Sandra, Clara, Diana, Fredrik och Valdete. 
Samtliga mail börjar med: "Bästa Catharina Alexandersson, Tack för att du valt att boka med Booking.com!" och avslutas med "Tveka inte att kontakta oss om du har fler frågor." Inte alls provocerande när man har ett pågående ärende...

Först fick jag upprepade instruktioner om att kontrollera mina kortuppgifter på booking.com. Trots att jag skickat info om hur jag gjort inkl. skärmdump, fick jag samma punktlista flera gånger. Man skrev att jag skulle kolla kortet som var kopplat till just den bokningen, och inte till kontot, men samtliga instruktioner ledde till att kolla kortuppgifterna på kontot. Jag började förstå att det inte finns något särskilt kort kopplat till en viss bokning. Jag försökte påtala att det var DOM som hade skrivit fel siffror i mailet, men jag blev ändå anmodad att kolla mitt kort...

Plötsligt svarar en av alla människor att man skickar ett "virtuellt" kort till hotellet - och det är det numret jag har sett i mailet. OK?! Men dåså. Då gör jag inget mer... Men varför i hela h-e skickar man ut uppmaning att kontrollera täckning på ett kort som inte har rätt nummer?

Sen försökte de ringa mig. Från Frankrike. (Mailen kommer från Holland). Jag svarade inte för ärendet var från min synpunkt avslutat. Jag fick ett nytt mail om att kontrollera kortuppgifterna. Då tappade jag allt tålamod och bad dem att sluta be mig göra det och påtalade det konstiga i att skicka ut ett felaktigt nummer till kund. Sen trodde jag att det var slut.

Nämen då skickar de ett till och ber om ursäkt för förvirringen... Herregud...

Och sen, som grädde på moset, fick jag senare en önskan om feedback rörande deras kundtjänst. Betyget kanske man kan gissa...

Booking.com steg inte i graderna idag. Det kan man inte säga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden