Rik-wannabie

Satans vad svårt det är att skriva OM nåt som man tyckte att man fick ihop rätt OK. Det försvann naturligtvis när jag skulle publicera. Det har hänt förr, men jag har ändå inte fått in i skallen att jag ska markera och kopiera allt innan jag publicerar.

Nå. Jag vill ha ett konto för oförutsedda inkomster! Där det då och då, oförutsett, hamnar lite pengar. Men nä. Det har jag aldrig hört talas om. Däremot dessa plötsliga utgifter som tycks hopas till stora pengastaplar. De är helt normala.

Det är väl därför jag sitter här och känner mig nästan singel-deppig igen. TV, soffa, öl, chips och "synd-om-tyck".

10000! Kan billagningen kosta. Som alltid ska mina bilar läcka allt möjligt och detta kan alltså kosta 10 papp! Plus skorstensplåtslageri. Och julklappar. Och självrisken efter inbrotten. Och allt annat.

Vad skulle det vara bra för?

Gör mig rik, nån! Kan jag inte bli smal och snygg, så kan jag väl åtminstone bli rik?

Kommentarer

Ullkatten sa…
Vad är singel-deppig?

Jag är nybliven singel och är gladare än jag varit på väldigt länge.
Ullkatten sa…
Mina pengar rinner också iväg. Billagning: 3300:-, inköp av diverse saker som sambon tog med till sin lägenhet, typ: hötjuga, Grovis-dammsugare, brandsläckare, stor-vatten-avvisande ficklampa, vattenslang, skruvar. Sen har jag köpt: digitalbox, video/dvd. Nu är jag pank.
Ilskebyttan sa…
Hmm, nå, när du säger det så menade jag nog inte deppig pga singel, utan deppig på ett självömkande sätt som jag kunde vara när jag var singel. Har inget emot singel. Alls. Men jag har emot att vara pank. Så jag känner med dig.
"R1" sa…
Alex - Skärpning. Var är din focus?Jag vet vad du och F gör idag! Tröstäta mina pepparkakor med gorgonzola är inte precis att kämpa för att bli rik, smal och vacker. Att smälla i dig gorgonzola på torsdagar är inte bra för dig;)

Pepparkakorna är gratis förstås! Ha ha.
"R1" sa…
Å min svenska kunde vara bättre ser jag efter publiceringen :)

Dig och dig och dig! Äsch!

Här äter vi hushållsost till pepparkakorna.
Ilskebyttan sa…
Haha, ooops. Där blev man avslöjad. Men alltså - det är klart att man blir rik så småningom om man bara käkar gratis? :)
Anonym sa…
Jag hajade oxå till på "singel-deppig", precis som ullkatten: Vadå, är Alex singel nu? Vad skönt att det var en feltolkning... Hälsa F!!! #en vän i 018
Unknown sa…
När kommer nästa blogg?

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden