Sen i läset

Jag har en tendens att inte vilja läsa böcker eller se filmer som är "hajpade". Det känns som att jag bara följer flocken och inte har en egen vilja och smak då. Det innebär ju att jag missar även de som jag skulle vilja läsa men väntar med för att alla andra läser dem.

Så var det med Stieg Larsson. Jag började med den första delen i Millennium-trilogin först för någon månad sedan när den hade kommit till pocket-rea-stadiet och därefter har jag kört om i vänsterfilen... Nu är jag i mitten av den sista:

Och jag är nog benägen att ångra att jag inte hängde med i hajpen. Shit, vad bra böcker. Kan inte släppa dem. Om det finns fler som är som jag - vänta inte. Läs dem direkt.

Kommentarer

Anonym sa…
Jo, här är en till som blir anti när man bara "måste" läsa, se, höra, göra vissa saker...folk gör stora ögon och utropar i falsett, "men har du inte lääääääst den!!!???" Blä! tror det är mest för att göra sig märkvärdiga:-(
Själv har jag inte ens orkat läsa Läckberg och jag sneglar allt på Stieg Larsson böckerna...nä tacka vet jag gamla bokreaböcker som glömts bort i bokhyllan:-)
"R1" sa…
Har du dem till utlåning? Var och klämde på sista delan som ljudbok men avstod för att jag vill vara med från början liksom.
Ilskebyttan sa…
R1: De två första har jag i pocket, om det går bra. Den sista hinner jag nog klart innan du hinner de första. Bara att låna!
"R1" sa…
Tackar, det var snällt!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden