Ta rygg

Det skulle jag vilja att nån gjorde ibland. Tog rygg. På mig. Alltså tog min rygg. Inte nog med att den är orak som en slaktkrok. Den är klen också. Gör ont. Blir stel. Är svag. Springning genomförs sällan, men när jag äntligen nån gång har ork och lust att ändå göra det, funkar det inte för att ryggen och bäckenet beter sig som gjutet. Eller inte beter sig allt. Bara gör ont och medvetet hindrar varje försök till löprörelse.

Allt beror säkert på att jag rör mig fel eller för lite eller tränar dåligt eller inte alls. Allt är mitt eget fel.

Och allt det där ger ryggen ännu fler attribut. Den är tjock. Jag har inte varit smal sen 12-årsåldern, men måste jag alltid bli extra fläskig på ryggen? Räcker det inte som det är med den? Det finns andra ställen som skulle behöva lite påfyllning, men nä. Veck och valkar på ryggen. Det ska jag tydligen ha. BLÄ.

Igår var jag ilsken. I form av ett kort utbrott. Idag är jag missnöjd. Det är mycket värre.

Kommentarer

Unknown sa…
Nu skall du inte lägga så mycket "vikt" på det. :-)
Tänk på hur mycket du har gått ner totalt.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden