Bajsbook

När facebook kom in i mitt liv tappade jag typ samtidigt lusten att blogga. Jag fick liksom ur mig allt via små inlägg, och massor av direkt feedback och bekräftelse.

En liiiiiten incident under helgen fick mig att fundera på fejjanpaus igen. Har haft det tidigare. H har hoppat av det helt nästan (bara borttagning kvar). Jag är kluven. Allt man vet, vet man från fb. Men i det ingår också att man kan veta för mycket. Ibland är gränsen mellan omtänksamhet och integritetskränkning OOOH så tunn. Lärde jag mig... Och jag vet inte om jag har lust att balansera på den gränsen längre. Jag vill skriva utan att väga orden på guldvåg (mer än man redan gör när man bloggar). Jag KAN tycka att är man med i fejjan-världen får man lite ta seden dit man kommer och leken tåla. Men det är nog fasen inte så. Vissa vill vara osynliga och ha kontroll ändå.

Det där orkar jag inte hålla koll på. Kanske jag blir en passiv tittare ett tag. Vill jag skriva och lägga in foton kan detta bli mitt forum. Utan taggar.

Ja, så får det bli ett tag. Värt att prova.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden