Glasögonorm

Nu är jag snart redo att lägga ut nya kort. "Efter"-foton. Ögonen börjar anta rätt form och ögonrödorna har nästan blivit vitor. Eller åtminstone rosor.

Och på tal om det (värsta radioövergången) så är det alla blodpumpars dag idag, och inte fick jag en enda blomma. Men det fick inte mannen heller, så det är väl rättvist då. Vi är inte så bra på det där med överraskningspresenter i vardagen. Kanske borde bli bättre.

Var ute på en rask stavpromenad förut med grannan i nån timme eller så. Det var på tiden. Och det var skönt. Lite ovant att röra sig i så vida kretsar med glasögon på, men det gick. Fick imma på dem vid varje utandning, men den hann försvinna på inandningarna. Tänk att det ska vara en så stor grej att ha brillor, men det är det för mig. Och jag fasar för dagen då jag blir gammal och gaggig och inte kan pilla in linserna längre. Undrar om jag hellre snubblar omkring halvblind än tar på mig glasögonen då också? Eller har jag hunnit mogna tills dess? :)

Imorgon är det nog dags att släpa sig till någon av arbetsplatserna utanför hemmet. Måste visa mig ibland. Men då ska linserna i! Ögonvitor eller ej.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden