Stockholmsnatt

Nu hann ju maken före (han verkar inte ha så mycket att göra på jobbet idag - eftersom han har hunnit blogga tre inlägg redan...), men jag måste få skriva jag också.

Vi hade en jättebra helg. Flyget var iofs försenat till Sthlm från Gbg, men det var bara att dricka lite mer vin. Lite trötta var vi när vi kom fram, men det gick bra att knata till Belgobaren i alla fall. Drack skumma trappist-öl och ett jordgubbsveteöl. Gottigott.

På lördagen gick vi på stan. Det blev inga stora svängar dock. Vi ville ju inte gå vilse och hade ingen GPS. Vid halvtvå-tiden var vi på hotellet igen och drack lite bubbel. Det var ju faktiskt min bröllopsresa. F hade ju redan haft sin ett par dagar efter bröllopet. Men han fick vara med och skåla i alla fall...av det som fanns kvar efter att korken hade ploppat ur alldeles självsvåldigt. Det blev Cava i hela rummet.

Buss och T-bana till
Vinterviken där bröllopet och festen hölls. Helt fantastiska lokaler! Och bruden var så otroligt vacker och avslappnad och smal och trevlig (jag hade inte träffat henne tidigare) och hade en otrolig frisyr och skitsnygg (helt enkelt) brudklänning. Och brudgummen var ofantligt välkammad och oerhört stilig i sin svarta jacka (nu är jag inte så belevad när det gäller manliga klädesplagg, men den var svart och halvlång, men ingen frack - jackett?) och en snyggesnygg brokadväst (typ) under. (Sorry, J & L, om jag är helt ute och cyklar här, men oavsett om jag har koll på vad kläderna kallas, så var de (ni!) otroligt fina).

Det var bra fart på festen, med många vackra och roliga tal, sånger med och utan aktiviteter, dans och väldigt, väldigt, väldigt god mat. Brudparet höll ut länge, och vi var inte kvar så länge efter att de lämnat festen.

Vi känner oss hedrade som fick vara med!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden