Jag är bara hemma jag

Här blev det tyst, liksom. Det var ju inte meningen, men ibland blir det torka.

Jag tror att vi hade torka i lördags också. Vakentorka, eller nåt. Vi sov till kl ett, typ, och sedan var vi för trötta för att göra något. Men vi gjorde ändå. Städade och lagade förnuftig mat. Mot sin vilja hade F blivit inspirerad av Per Morbergs matprogram (F hatar att se på matprogram, men jag har tvingat honom att se just detta ett par ggr, och se så bra det blev) och lagade en Boeuf Bourguignon utan själva Bourguignonen. Den luktade inte särskilt gott under sitt tillkommande, men ojs, så god den blev att äta! Den och lite rött vin till melodifestivalen, så var lördagen (eller de timmarna som var kvar av den) perfekt.

Söndagen tillbringades på en plaststol i Scandinavium, tittandes på hoppande hästar. Det var faktiskt riktigt roligt. Och särskilt roligt att göra ngt tillsammans med dottern, så klart. Hon fick köpa en lott - som man kunde vinna en häst på. Till F's förtret.

F sitter just nu i ett klor-luktande hotellrum i Huddersfield, England, och är sömnig. Han klev upp i arla morgonstunden för att åka till englandet, och nu straffar det sig.

Och grannarna skickade vi iväg till Thailand i onsdags. Måste säga att det såg lite roligt ut när de klädde av sig vinterskor och dunjackor mitt i värsta snöstormen vid Landvetter. Men jag är ju bara avundsjuk. De ringde nyss och berättade om 35 graders värme i skuggan och goda öl. Verkar ju jobbigt...

Kommentarer

"R1" sa…
Jobbigt med varmen! Ursakta prickarnas franvaro da det ar ett Thailandskt tangentbord.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden