Häst och traktor

Hmm. Jag vet inte jag. Den sista tiden har inte bloggeriet känts så viktigt. Det har inte kliat i fingrarna som det brukar. F har varit mycket mer flitig än jag. Kanske jag kommer igång igen. Kanske inte.

Jag berättade tidigare om min brorsdotter som ville ha en ponny med färgat hår och vingar (yepp!). Hon fick en. Den hade inte horn i pannan och den var inte tillräckligt "mellanstor" för henne att sitta på, men hon blev lycklig. Kände mig som en bra faster.


Strax innan brorsdotterns kalas, spelade jag kass biljard och åt på knepig thai-krog. Och vi har haft den traditionella halloween-festen.

Dagen efter festen skulle vi - som F berättat - gå i nån skog. Vi bor ju nästan mitt i en skog, så varför gå i den? Nänä. Måste åka bil för att gå i skog. Men iofs. Hade vi inte åkt en sväng, hade vi ju missat dagens roliga.

Ett släp kanske? Eller hästkärra? Eller traktor? (Riktigt traktor - inte bara Volvo). - Inte det?

- Nä. Vi skjuter fram sätena så vi kan klia hakan med knäskålarna, proppar in så mycket hö vi kan i och på bilen, skyndar oss att stänga dörrarna, har näsdukarna tillgängliga och sen kör vi. Eller?


Kommentarer

Hahhha..påminner mig när jag och dottern var och högg gran. När vi nedlagt trädet, så slog det mig - hur ska vi få hem den???? Trot eller ej, den fick plats i min lilla Fiat, dottern fick ha en handduk över huvudet för att inte bli riven....

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden