Walk-Talk

Mörkt, mörkt, mörkt. Kallt, kallt, kallt. Men med långkalsonger under mjukisbyxorna, en extra tröja under tjocka jackan och pannlampan på plats - blev det en PROMENAD! Det är en stor tilldragelse! Vi har nog inte "powerwalkat" sen i våras, av olika anledningar. Men Grannika och jag knatade runt i raskt tempo i dryga timmen. Skvallrade en massa, avhandlade svåra relationer och upprepade kloka saker som vi brukar säga till varandra. Det luktade gödsel, bajs, skit från olika sorters djur - såsom kossor, grisar och kanske människor - men det var härligt ändå!

Kommentarer

Unknown sa…
Javisst var det en härlig promenad. Tur att du hade din pannlampa. Hihihi.
Jag har också köpt mig en pannlampa - fattar inte varför jag inte kommit på det för länge sedan!
Ilskebyttan sa…
Visst är det praktiskt! Min halkar ner mellan ögonbrynen på mig hela tiden, men annars så... :)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden