Eftergranskning

Ibland snurrar mitt senaste inlägg runt i skallen efter publiceringen och genomgår nån form av eftergranskning/recension. Det var väl inte helt solklart skrivet. Klart att jag ingår i ett sammanhang. Hela tiden. I familj, grannskap, arbete etc. Klart att det är så. Det är väl bara så att jag mår bra av att umgås med kvinnliga vänner som ställer de raka, nyfikna frågorna efter en kortare eller längre tids brist på lägesuppdatering. Och jag mår bra av att själv få ställa de där frågorna och få ta lite del av deras liv. Jag behöver mer av just det sammanhanget - och det hänger mest på mig själv (som allt annat) om jag ser till att få det. Det var väl det jag egentligen ville säga, fast det blev lite pretto.

Släppte av maken för en stund sen på flygmaskinsparkeringen. Han ska till Singapore och Hong Kong igen. Jobba, vara hjälte och ha det varmt och luftkonditionerat. Även om han jobbar mycket, så är det nog skönt för honom. Skönt att få sin egen sfär och sin egen värld en stund. Hoppas att det går lika bra som det brukar. Om två veckor tänkte jag hämta honom igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden