Pysselkväll

Men, ursäkta att jag blev så enformig när jag äntligen började bloggeliblogga igen, men nu blir det ju mer keramik, serni. Det blir bara så. Har börjat tänka och drömma lera. Helt tossigt.

Men ändå blir det inte så bra som jag har tänkt. Måste skaffa mer tålamod, vara mer noggrann och tänka efter. Idag tog jag en redig lerklump - men lyckades inte centrera den själv såklart. Fröken hjälpte till - och sen blev det bara en liten platt skål i alla fall. Förmodligen med grymt tjock botten, eftersom jag blivit lite nojig efter turerna med papperstunn botten som bara pajar när man lyfter av grunkan från drejskivan.

Dock blev min lilla knasiga mjölkkanna som kavlades förra gången, riktigt snygg! Ända tills jag glaserade den med för tjock glasyr. Men det kanske går att rädda ändå. Snygg form. Mina kurskamrater ville göra likadana...! Hö! Jag inspirerade andra. Moi!

Innan färden till "lerskolan" förstod jag att vi hade internetproblem hemma. Gjorde som jag brukade - drog ut ström till router och modem, men det hjälpte inte. Försökte vara lite analytisk och kom fram till att jag inte fick någon IP-adress. Hann inte greja mer då, men när jag kom hem var det väldigt tyst. Där servern ska låta var det tyst. Så jag grejade lite.

Servern hade stannat och gick inte att starta. Ingen propp hade gått - däremot verkar den lilla grendosan ha gjort sitt. Gjorde lite rockader (stavas det då? ser fel ut) bland strömsladdarna och vips var både server och router igång! Inte skärmen, men nu har jag ju bevisligen kontakt med stora världens vida webb, så jag kunde laga! Åtminstone temporärt. Känns fint.

F, om du läser detta, så skaffar jag en ny grendosa och sätter tillbaka sladdar i morgon.

Jag är ändå lite mallig för att jag åtminstone kan felsöka en aning, bland Wireless-LAN och IP-adresser.

Kommentarer

Fredrik sa…
Jag läser... :-)
Självaste UPSen verkar ha blivit konstig också, tror jag.. Det var nån dipp i strömmen förra veckan och då stängdes allt av och vaknade inte igen..
Bra lagat, hursomhelst!
Ilskebyttan sa…
Mmm... Jag stod lite trött och kollade på ups-högen och alla sladdar och tänkte hmmm... men där tog "idset" slut. Det fick räcka med ström från väggen.
Fredrik sa…
Bra! Jag tror att UPS:en har fallit för åldersstrecket och blivit ytterst opålitlig. Vägg får det bli tills vidare.. Godnatt snart - kanske.. Håller på att försöka laga en grej ihop med Linköping och Rochester. Jämrans tidszoner..
Ilskebyttan sa…
Köpte en grendosa, trots att jag insett att jag inte alls kan flytta sladdar. Servern bör ju stängas av mer kontrollerat än att jag rycker strömmen, så det får vänta.
Anonym sa…
Skulle vara kul att se bilder på dina verk!

Kram
/Johanna
Anonym sa…
Skulle vara kul att se bilder på dina verk!

Kram
/Johanna

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden