Latest news

Sen sist har jag varit på stort loppis med svärmor, hämtat hem maken från flygplatsen, skjutsat barn och varit på "leris".

Först loppiset. Fattar inte att man inte kan få ur den där tummen lite tidigare och oftare. Det var ju kul ju! Gick omkring en stund och hittade några fina grejer som följde med hem. Två ljuslyktor à 10 kr, en pocketbok till dottern för 10 kronor och så värsta fyndet - en bucklig kopparkastrull med sån där spiskant på (har ingen aning om vad det heter) för 15 spänn! Kändes bra.

Innan dess träffade jag svärmor K och fikade med henne. Jag glömde dessutom att betala för kaffet, men den skulden ska åtgärdas så snart som möjligt. Lovar! K hade verkligen fyndat. Flera klädesplagg av kända märken för typ 65 och 85 kr å sånt. Hur bra som helst.

En jetlaggad make kom hem på eftermiddagen, och när melodifestivalen stundade fick han hjälp med att hålla sig vaken. Grannarna våldgästade. Trevligt! (Inte så mycket våld med det gästandet, dock).

Söndagen innebar rätt mycket barnskjutsande från och till olika platser.

Och igår var det äntligen dags för keramiken igen. Blev lite besviken när jag kom, för ugnen hade gått sönder IGEN, så ingen av mina "produkter" kunde tas med hem. Men jag fortsatte att producera och var rätt nöjd. Tre skål-mugg-mojänger blev det och ett nydanande fat, som blev uppskattat av både mig och de andra. Får väl se hur det blir i bränt och glaserat skick, men so far, so good.

Och i morrn bär det av till hufvudstaden igen. Hej und hå.

Kommentarer

Anonym sa…
Vi ses på Reningsborg snart igen, hoppas jag. Hör av dig när fyndlusten faller på. Jag gissar att det är ett ställe för mamma Ingrid.
Anonym sa…
Hmmm..inte bara för svärmor Ingrid det där nej..hmmm..åhh dit måste jag BARA nån gång...eller flera kanske??!!

Bra annars hoppas jag?

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden