Norskt, svenskt, köra och hämta

Under veckan åkte jag fram och tillbaka till Fredrikstad, en vacker stad i vårt grannland. Stannade till hos mamma på Resö, och blev uppassad till tusen, som vanligt. Bäddad säng, doftljus i rummet, whisky, vin och...hummer! (Detta är andra gången S försöker lura mig med "vill du ha ost", och så är det egentligen stora röda goda skaldjur som serveras. Lyx!). Och så insåg jag att mamma har ju drejat massor! Och här kommer jag med mina små skeva verk. Får väl bara hoppas att det ligger i generna, så kommer jag i kapp snart!

Morgonen efter bar det av till Norge, via väg- och andra tullar, och på slingriga vägar. Under besöket började det givetvis snöa så in i bänken, så hemfärden blev en långsam resa och jag stannade en extra natt på Resö. Ett försök att vara förnuftig - som gick hem. Mest hos mig själv. Jag blir nog vuxen en dag. Sent ska syndarn vakna...

Under helgen har barn körts, hämtats, körts och hämtats och körts lite till. Vi har varit på loppis och grillat hos grannarna. Och idag har jag försökt springa lite. Med lite träning ska det nog gå att komma runt det där sabla varvet i år också...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden