Liten resumé

Nu blir det lite baklängesblogging här.

I lördags fick vi komma på kräftskivan i Småland igen, trots att vi nu har en stor lurvig ny familjemedlem som åsamkar vissa besvär hos vissa individer. Vovvan fick inte gå in, helt enkelt, och på natten sov våra tre barn (två tonårstjejer och en stor hund) i tält. Det är omskrivet här.

När vi kom dit, plumsade genast G i vattnet som vanligt, och efter kom hund. Sen skulle hon rengöras också (hunden) och tjejerna fick kämpa lite. Men efteråt var hon fräsch som en nyponros.



Som vanligt hade jag med mig den enda ätbara kräftsorten till mig - de rosa från salta havet - och som vanligt fick jag utstå lite lagom med spe för det.

Men jag måste erkänna att de är rätt snygga att se på, de röda:


Efter kräftskivan med (numera) traditionell kräftfrukost för vissa, åkte vi vidare till Västervik och den bokade campingstugan här.

Grannarna fick tag på en stuga i sista minuten och kom dit ungefär samtidigt. Vädret var på vår sida (eftersom östkusten tillfälligt var vår sida passade det ju bra) och det var rätt skönt att strosa runt där. Dock hade vi ju fröken hund med oss som nog aldrig har varit på ett så uppiggande ställe... Hej å hå vilka jobbiga promenader det blev med henne. Det luktade ju och skällde och rörde sig och lät och... Hur mycket att göra som helst! Men det är nog bara att träna. Vi gjorde det ju i a f. Och campingen ska vi nog återkomma till nån gång för en längre vistelse.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden