Dag 2 i HK

Jag kan tänka mig hur mycket som helst att skriva om härifrån HK. Alla intryck. Fukten i rummet. Alla kineser. Det kitschiga julpyntet. Den ibland väldigt goda och ibland väldigt konstiga maten. De höga bergen. Husen som ser ut som jättehöga staplar av de små kvadratiska legobitarna och som har en luftkonditioneringsgrunka vid varje lägenhet och små torkställningar som hänger ut från varje balkong. Tänk att råka tappa den nytvättade BH'n från 43'e våningen... Gatorna myllrar, trottoarerna myllrar och butikerna myllrar. Av kunder såklart, men också av anställda. Jösses. De är hur många som helst. Och de attackerar en med små rosa kundkorgar i plast att plocka saker i och pratar svårförståelig kines-engelska.

Men nu måste jag spara på batteri på datorn och ska ge mig ut på stadens gator en sväng, så jag skriver inte allt idag...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden