HK-FB

Är lite lat och kopierar därför in mina senaste statusuppdateringar från FB här:

har äntligen landat i Hong Kong efter att till slut ha blivit av med både resfeber och bagage. Finnair får nog lite att ta i när alla vi bagagelösa kommer hem... Man inser inte vad man har förrän man inte har det. Här måste shoppas, allt från linsvätska till strumpor.


håller också på att vakna till efter en liten tupplur. Sen ska vi ut i myllret igen. Hittills verkar allting vara väldigt mycket. Många höööga hus, många människor, många berg, många klocksäljande indier och mycket lukter. Det luktar en blandning av avgaser, parfym, "kinamat" och fuktig luft.


har ätit koreansk buffé med "gör-det-själv-grillning". Smaskigt. De konstiga efterrätterna var dock lite mindre smaskiga. Söt soppa med potatis? Liten burk jello? Torr kompakt liten söt brödbit med kristyr? Vad får det lov att vara? - Nu är jag attans trött men vi ska nog ut en sväng till. Rapporter kommer löpande.


skyndar mig att koppla in min lilla dator eftersom den jag delar rum med försvann på jobb och min strömsladd ligger i en väska nånstans i universum. Har ätit frukost. Sicken frukost. Där fanns ALLT. Jag vågade prova dumplings, nåt slags blad-dolme och en frukt som såg ut som en snöleopard. I morgon blir det nåt annat. Nu ska jag ut i det idag tyvärr lite gråkalla myllret.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden