Knapriga krabb-ben och magisk medicin

Inget bagage än, ifall nån undrar. Har försökt ringa det där numret som den vänlige "förlorat-bagage-mannen" gav mig, men det har varit upptaget varenda en av de säkert 11 gånger som jag har ringt idag. Så jag har försiktigt fortsatt nödshoppingen idag. Ett par tröjor, en BH, rakhyvlar, hårsnoddar och strumpor.

Dock kom jag ut ganska sent pga jobbig urinvägsinfektion som hotade att ta över hela föreställningen. Men efter en stund gick jag ändå ut och vågade mig till en drug-store. Tänkte köpa nåt alternativt som tranbär eller nåt annat magiskt och naturligt enligt den kinesiska medicinen, men tji (eller chi?) fick jag. Mannen i affären prackade barskt på mig en medicin som var det enda möjliga, enligt hans åsikt. Svarta små piller som jag ska ta fyra ggr om dagen. Jag frågade om det var farligt men då fnös han bara. Så nu knaprar jag piller och äter tranbär och dricker vatten och kissar orange... Hoppas att det funkar.

På eftermiddagen skulle det ätas och shoppas mer. Och åkas tunnelbana. Lunchen var nog det konstigaste hittills. Jag tror att jag åt friterade krabb-ben (inte klor) och kanske nån tofu och lite annat svampaktigt. Definitivt bläckfisk med sugproppar, cashew-nötter och diverse grönsaker. Gott, det mesta.

Tunnelbana var det sen. Så många människor i så många långa gångar, och allt fungerar bara, liksom. Det är rent (!) i tunnelbanan. Inte ett klotter nånstans.

Och så marknaden i Mong Kok. Ett gytter av allt. Trångt, illaluktande och roligt. Har alltid svårt att se skogen för bara trän även i en liten affär på hemmaplan, och här var det ju inte mindre svårt. Men jag lyckades göra slut på en del kosing och det medelst prutning.

Och nyss såg F att vi hade ett meddelande på hotellrumstelefonen. Eftersom det var en kinesisk dam som pratade kinesisk engelska har vi nu lyssnat av det flera ggr för att få med oss all information - och det vi kom fram till är nog bara att de vet att de inte har mitt bagage idag heller, men att de kontaktar mig så snart de har det... Undrar om det hinner komma i år?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden