Bry

"Jag har inte betalt för att bry mig så mycket", sa en kollega nyss som svar på sin egen retoriska fråga "Hur mycket ska man bry sig egentligen?".

Spontant blir jag upprörd en sekund och hinner tänka "HUR kan man tänka så?", "En sån dålig människa". Typ. Sen inser jag att det just är det som är nyckeln. Eller i alla fall en av dem.

Jag gör slut på mig själv gång på gång på mina jobb, för att jag bryr mig för mycket. Jag bryr mig om vilken dagsform kollegorna har, om vilket tonfall kunden har, om nån annan kollegas uppförande i nåt ärende som jag inte alls har med att göra, om hela företagets ansvar, om säljarnas etik å moral, om VD'ns managementkunskaper, om hur jag uppfattas i sammanhanget, om ALLT...

Jag borde inse att jag inte heller har betalt för att bry mig så mycket. För mig egen skull. Och förmodligen andras.

Släpp sargen, ego-tant.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden