En utmaning

Alltså - jag är inte så mycket för såna där kedjebrevsaktiga utmaningar i bloggosfären, men när Cornelia kommer farande med en, så vill jag vara med. Jag sviker henne ibland för att jag inte orkar gå in i sajbervärlden jämt, men jag kommer ikapp och lystrar alltid när hon ropar... :) Såhär kan det bli:

Vad gjorde du för 10 år sedan? - Ja jisses, tänker väl vem som helst när den frågan kommer. Så även jag. Jag bodde ensam med min dotter i en "flyktlägenhet" i ett halvskumt bostadsområde sen ett år tillbaka. Hade flyttat dit i samband med separationen från dotterns pappa. Hade henne udda veckor och levde "ungkarlsliv" jämna. Väntade på att F eventuellt skulle bli mer än en perifer del av mitt liv - vilket tog lite tid och var mer än turbulent... Han kom den 13 juli 1998 och stannade kvar.

5 saker på min "att-göra-lista" idag: Nu har dagen redan gått, men när jag vaknade tänkte jag att jag behövde läsa lite mer i den bra boken, känna att jag har semester, springa en sväng, städa och shoppa med grannan. Det som blev av, var läsningen och shoppingen. Lite kände jag semestern, men jobbet pockade på uppmärksamhet, åtminstone mentalt. I morgon blir det bättre. Springet får bli när jag har läst ut boken. :)

Snacks jag gillar: Allt! Men nuförtiden blir det mest äkta fläsksvålar och nötter av olika slag. Men egentligen vill jag äta ostbågar. Varje dag.

Städer jag har bott i: Strömstad och Göteborg (på många ställen).

Dessa vill jag veta mer om: Kalorihäxan, Minigrisen och Ekorren.

Kommentarer

Anonym sa…
Tack för utmaningen, jag ska ta och svara på den, senare...Idag har jag redan skrivit ett inlägg. Men håll utkik hos mig så ser du snart svaren!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden