Paddel och plask

Tillbaks till veckonummer 23. Den veckan var en arbetsvecka i gruppbyggartecken. Måndagen den 2/6 skulle det paddlas. Huuu... Tänkte jag. Någon hade kläckt den käcka idén att vi skulle paddla kajak i Stockholm. Kajak! Det är ju som att gå på lina i sittande ställning, med en hel Stockholmsström runt en. Jag var nervös. Och min kollega L blev nervös för att jag blev nervös. Och så höll vi på tills chefen bara skrattade åt oss.

Och inte hade det där kajakuthyrarstället nånstans att lägga våra grejer heller. Hallå. Vi jobbar på en IT-avdelning...! Då kånkar man ständigt på diverse datorer och telefoner och andra grunkor som inte är så sugna på att bada. Det var bara att stoppa ner grejerna i de "ganska så täta" hålen med gummilock och hoppas på det bästa.

De första stackars metrarna i vattnet ut från bryggan var lite svajiga och vi ville INTE paddla så långt. Insåg snart att det lugna vattnet i Karlbergskanalen (eller vad den nu heter - jag är ju från västkusten) bara var en liten uppvärmning. Sen blev det ju vågigt och guppigt. Och det kom andra flytetyg! Va? Vi som trodde att chefen minst hade abonnerat på det mesta av vattnet runt huvudstaden, så vi skulle få paddla i fred... ;-) Nå. Efter ett tag med lite (eller kanske ganska mycket) gnäll från min sida, hade vi till slut paddlat runt hela Kungsholmen.

Och det var faktiskt ganska kul. Men jag var för säkerhets skull tvungen att gnälla mig igenom halva kajkningen...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden