Arbetsskygg arbetsnarkoman?

Mitt senaste inlägg kanske tarvar en förklaring. Efter att nyss ha förklarat att jag är arbetsskygg, så kommer raskt ett inlägg om att jag jobbar på semestern... Det verkar ju helt "bängt".

Och det kanske det är - men inte så puckat som det verkar. Eftersom jag är en velig person, har jag ett par olika yrkesutbildningar i bagaget (eller nja, den ena är mer "yrkes" än den andra, men ändå). Så för att hålla liv i traditionen gör jag några dagar i en byggnad inte långt från det här, verksam i mitt ursprungsyrke. Och när man glider in sådär under ett veckoslut plus lite till, som glömsk vikarie, så är inte kraven enorma. Jag ska ta hand om det som blir, men behöver inte bry mig om allt annat som man brukar behöva bry sig om på en arbetsplats. Så i mellanperioderna gör jag inget särskilt, mer än att titta ut genom fönstret betraktandes segelbåtarna på det solglittriga havet. Och på kvällarna sitter jag här och dricker vin. Eller i mammas trädgård. Och dricker vin...

Det låter väl inte så dumt för att vara arbete på semestern?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden