Hästar och dumma västar


Glömde ju berätta om ridlägeravslutningen med den obligatoriska "Clear-Round"-tävlingen. För er som inte vet vad det är så kan jag förklara det här (trodde jag aldrig att jag skulle kunna skriva - hästanalfabet som jag är)! Det hoppas över hinder och om man klarar alla utan vägran, rivning eller tvärstopp, typ, så har man åstadkommit en clear-round. Min stackars dotter hade sin favorithäst (en av dem) och fick i smyg en kommentar från ledaren om att göra en lika snygg runda som hon hade gjort tidigare - och så krånglade han lite så hon höll på att ramla av. Hon hängde kvar, men den himla västen öppnade sig och hon försökte knäppa den igen (det får man, fick vi lära oss, om man inte korsar ridspår eller låter hästen stanna) men det gick åt fanders. Hon fortsatte ändå. Säkert lite irriterad av västen, men det var snyggt. Det första hon sa efteråt var (såklart): "Mamma, jag måste ha en ny väst!".

Hmm. Det är mycket "Jag måste ha" nuförtiden...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden