Lazy worms

Jag tror att jag är arbetsskygg. Det måste jag vara. När det som närmast kan jämföras med lycka, bara och endast inträffar på fredag eftermiddag. Och euforin bara infinner sig om fredag eftermiddag också är början på semestern.

Snackar aldrig i termer som lycklig och glad annars i det vanliga jobbarlivet. Jag är ju en arg tant...

Jag är inte gjord för att arbeta. Nä. Hemmafru med kattpensionat. Det skulle vara det enda tillämpbara på en sån som jag. Egentligen.

Men nu är jag gift med en ovanlig en. Han går och väntar på att jag ska tjäna pengar gräset. Så att han kan gå hemma. Hemmaman med hund.

Jobbigt. Ingen vinner. Båda jobbar. Båda hyllar ledigheten. Båda drömmer om att slippa. Båda har gjort ett dåligt kap...

Kommentarer

"R1" sa…
Oavgjort alltså!Jag vill också gå hemma med badrock och sippa Dry Martini medans hustru försörjer. Fast det kan jag ju nu i ca 3 veckor hmm.
Desirée sa…
Härligt inlägg! Själv vill jag bli författare som bara sitter hemma och författar. Kliar katten bakom örat. Tar mig en sväng med hästen. Dricker lite rödvin...ja...ungefär så. =)
Ilskebyttan sa…
Jamen det är ju det jag också vill! Men om jag börjar med kattpensionatat så kanske jag kan bli författare under tiden. Med katthotellet som täckmantel.. :)
Fredrik sa…
En ovanlig en? - Hoppas det är på nåt bra vis?
Ilskebyttan sa…
Fredrik: Jadå. Det vet du att det är, men det krånglar till det i just det här fallet.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden