När de närmaste plågas

Att ta in själva döden är svårt. För mig. Fortfarande. Svårt att förstå att det är på riktigt. Finns hela tiden en aspekt av magi i tankarna. Önskan. Hopp. Det måste gå.

Men när jag hör sorgen i rösten på mina närmaste människor. Min familj. Då blir det verkligt. Det känns. Och det känns oerhört tungt.

Jag kan inte trösta. Jag kan inte laga. Jag kan bara stå där när livet ger dem en käftsmäll.  Jag kan bara lyssna på oron. Det ledsna. När hoppet rinner ur dem. När styrseln försvinner. När det inte finns något mer att göra.

Jag vill inte. Den delen av livet vill jag inte ha.

Kommentarer

Unknown sa…
Näe, nu har jag börja skriva en kommentar ungefär 100 gånger men kan inte komma på det rätta att skriva.
Sånt här är så svårt.
Vet ju hur jag kände när pappa var sjuk. Man känner sig helt maktlös och kan inte hjälpa till hur gärna man än vill. Du vet var jag finns om du vill prata.
Fredrik sa…
Är här också. Såklart. Omifall.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden