Old days

Söker efter nåt käckt o roligt att skriva om, men är inte i det flödet än. Hamnar nog där tids nog. Har inte med mitt eget status att göra, utan om uttrycksbehovet. Ibland skiljer de sig åt.

Har överraskande nog återupptagit kontakten med en person som var väldigt viktig för mig på olika sätt under nästan hela min tonårsperiod. Vi har levt våra liv under åren, har inte haft någon anledning att korsa våra vägar och har egentligen inte det nu heller. Men vissa händelser och sammanträffanden det senaste året har gjort att vi har koll på varann igen. Måste vara nån mening med det. Nu är det läge. Nu har vi andra erfarenheter och jag känner att jag kanske kan "betala tillbaka". Nu är det min tur att vara viktig. En annan roll i en annan relation med samma person. Häftigt.

Att få kontakt med det tidigare livet sådär, väcker ju en del minnen. Minnen av mig själv som en annan. En liten osäker tjej som då inte kunde ana hur livet skulle bli. Det är som att få kontakt med henne igen. Som att prata med henne, trösta henne och säga "du gjorde det ganska bra ändå".

Och allt det där är helt omöjligt att tro att jag styr över själv. Det är helt enkelt bara en av mitt livs cirklar som sluts.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden