Svårt att greppa

Har svårt att fokusera på jobbet idag. Livet tränger sig på. Vill ha uppmärksamhet innan det är för sent.

Fick veta att en mig närstående person är sjukare än vi ville tro. Och jag har svårt att fatta. Svårt att ta in det. Vill inte förstå. Vill inte. Kan inte. Vill fortsätta att inbilla mig att det går att fixa. Att livet ska fortsätta som vanligt - möjligen bara lite långsammare. Nu är det inte så. Ingen vet vad som händer nu. En dag i taget är det enda vi kan ta.

När jag precis hade börjat bearbeta den informationen, reste sig en nära kollega och bad om skjuts till akuten. Han kände obehag i bröstet. Surr i fingrarna. Tryck. Oro. Är det nån som vet hur det där känns - är det undertecknad. Kastade mig i bilen med honom. Körde fel och vilse på vägar som jag kört tusentals gånger.

Det är så lätt att säga att man ska fånga dagen och nuet. Det är så lätt att tänka.

Men när man ska göra det har man fullt upp med att leva... och glömmer bort att det kommer en tid när det inte finns några dagar att fånga längre.

Kommentarer

Fredrik sa…
Fånga alla du kan!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden