Mental handbromsvändning

Men tjossan. Satt och funderade på hur bråttom eller inte-bråttom jag har till jobbet i morgon och att jag skulle fixa "knoddans" gympapåse i morgon och att jag borde jobbat hemma idag och det och det och ditt och datt...när jag vips kommer underfund med att jag ska till Stockholm! Uååååh hej! Sicken fart! Och sicken gräslig tid jag måste kliva ur sängen i morrn. Och ska barnet klara sig med gympagrejer och att hinna i tid? Ja, såklart. Men jag är inte bara matte till diverse katter och gnagare, jag är hönsmamma också.

Jobbigt med såna där plötsliga mentala omkast. Det där vredet jag har i skallen är tröghanterat. Först ska jag inse fakta. Sen ska jag släppa den första inställningen. Därefter ställer jag sakta in mig mot den nya inriktningen. Och sen måste det ageras.

Är det det där som kallas "omtanke"?

Kommentarer

Anonym sa…
Kan det möjligen kallas "trögtänkt"?
Ilskebyttan sa…
Jaru, Peter. Du samlar verkligen poäng med dina fina komplimanger och upplyftande kommentarer om mig och min personlighet. Fattar att du försöker vara rolig men nu börjar det bli tröttsamt. Har du inget att säga, annat än ironiska antydningar till att du känner mig så väldigt bra?
Unknown sa…
Trögtänkt är det sista som Ilskebyttan är. Hon är mycket vaken och klarsynt. Så det så.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden