Sista blyballongen

Nu for nog blyballongen. Och herr anti-klimax kom istället. Det känns oerhört lättande att jag har kommit över och genom det här, men det känns liksom inte lika lätt som det kändes tungt tidigare. Men ändå. Jag stolt över vad jag åstadkom.

Insåg idag att jag tydligen inte kan prata. En ny kille på jobbet förstår inte vad jag säger. Jag sa samma sak många ggr, men det måste ha låtit väldigt otydligt. Om det var i min mun det geggade ihop sig eller i hans öron, vet man inte. Men AH så frustrerande! Jag såg för min inre syn att våra "prat" liksom aldrig möttes. Jobbigt. Slutade som vanligt med att jag gjorde allt själv. Och sa "skit i det...!".

Kvällen var förlorad fotbollsmatch för tjejerna, rask promenad till kryddparty och sedvanligt (för det är det faktiskt) kryddsmakande och fika. Vi vet vad hon ska säga och vi vet vad vi ska köpa, så vi skulle lika gärna kunna ringa och beställa. Men det är ju lite roligt att träffas och höra samma sak om och om igen. Och känna sig lite som en kryddexpert. Ett lätt sätt att känna sig duktig...

Och i morgon fyller F år. Gammal gubbe blir äldre...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden