Torka

Asså, hur ska man hinna detta? Skriva kan man väl hinna, men inspirationen då? Skulle ju blogga varje dag, gärna flera ggr per dag. Men det är ju tvärtom istället. Det går flera dagar på varje blogg...

Nåväl. Mest består livet som vanligt av jobb, jobb, jobb. Just nu har jag suttit ganska ensam på kontoret i några dagar och grubblat. Kanske lika bra. Tycker ju ändå inte att kollegorna är så mycket att luta sig mot. Men nu såg det ut som att jag bara grubblat. Det har jag inte! Jäsikens vad jag har fått gjort mycket. Ett steg fram och två bak men nu går snart blyballongen till väders. Snart snart snart...! Men när den puckeln är överkliven, dyker nya upp. Högre...

Läste City-blaskan idag på lunchen. Och blev förbannad.
Det moderata kommunalrådet i Öckerö kommun tycker att han tjänar för lite. Bara 48000/mån. Han borde tjäna minst lika mycket som kommunchefen på dryga 72 papp. Han får frågan: Vad motiverar att din lön ska öka 6,5 gånger mer än undersköterskornas? Hans svar: "Ska jag ner till en undersköterskas lön när jag arbetar mer än vad dom gör?"

Det är synd om människorna...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden