Spring, sov o snark

Nu börjas det igen. Mitt tjat om spring. Jag sprang (lunkade) för första gången i år igår. Grannan hade tutat i mig att allt vårt stavgående skulle ha betydelse, men jag tvivlade. Men hon hade rätt. Jag kunde liksom springa direkt. Ingen blodsmak, ingen mjölksyra, inte så förfärligt jobbigt som jag trodde. Härligt. Alltså kommer vårruset nästa vecka inte att innebära några större problem.

Dottern har en hektisk tid just nu. Fotbollslaget har nyss uppgått i ett annat vilket innebär två träningar i veckan och match emellanåt, plus att hon är medryttare och måste mocka och pyssla och rida vissa dagar. Hon är slut som en urvriden disktrasa när hon går till sängen på kvällarna. Idag fick hon välja mellan häst och match, och det blev häst. Får väl se hur det går med alltihop. Läxorna ska ju också hinnas med...

Idag har jag varit så trött. Förstår inte varför, men jag höll på att somna i slutet av dagen på jobbet och sedan sov jag hemma med Läckbergs nya bok Tyskungen i handen, typ. Det är väl våren eller nåt.

Kommentarer

Anonym sa…
Gud, vad du är duktig... Känner att jag själv är långt ifrån ett vårrus. Finns liksom inte på kartan. Apropå det där med blog, så nöjer jag mig med att matblogga sporadiskt. Ha' det!
Vad duktig du är! När Vårrusansvarig på mitt jobb frågade vem som ville vara med så föreslog jag att vi skulle ta ett "alternativt Vårrus" hos hemma hos mig istället. Promenix i skogen med mycket kakor och kaffe. Alla tyckte att mitt förslag var toppen och anmälde sig raskt. Vårrusansvarig såg lite sur ut i en dag eller två, men anmälde sig också tillsist!
Ilskebyttan sa…
Haha, båda kommentarerna handlar om att välja mat (nå, kakor dåra) framför spring. Sympatiskt! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden