Mia S

För 12-13 år sen lyssnade jag mycket på P3. På Morgonpasset med Tomas Tengby. En av höjdpunkterna var när han ringde Mia Skäringer på fabriken i Kristinehamn. Jag har ingen aning om hur de hittade varann, men hon var alltid otroligt rolig. Hon pratade rått och brutalt och berättade skrönor på Kristinehamns-dialekt. Sen försvann hon (åtminstone för mig) i några år, tills hon dök upp i Roll-on i radion igen. Tillsammans med Klara Zimmergren. Just det programmet kunde jag inte riktigt ta till mig, men när de började dyka upp i TVn i Mia & Klara, var jag fast igen. Jag gillar henne. Idag fick jag nys om att hon bloggar. Läste alla hennes inlägg direkt och blev inspirerad.

Ny favvo. Helt klart.

Kommentarer

Åhh...kommer ihåg Morgonpasset med T T. Han var mitt sällskap i bilen när jag pendlade genom snöigt landskap. Kommer i håg att det var han som berättade att Estonia förlist. Kommer ihåg precis var i skogen jag var.

Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden