Slit och släp

Uääh, sicket väder det är just nu. Verkligen julväder... Ösregn och storm. Myspys. Skönt att man har ett hus och en TV och en PC och en soffa och en filt. Och ett jobb som tillåter tillfälliga arbetsdagar hemifrån. Så det gör jag nu. Sitter i soffan under filten och kollar med ett öga på TVn och det andra på PCn. Telefonen är ganska tyst, så öronen behöver inte göra så mycket just nu. Har just druckit en stor mugg te av sorten som jag fick i julklapp av dottern.

Ibland drömmer jag verkligen om att få sitta hemma och jobba jämt. Få jobba med nåt kreativt, styrd bara av mig själv. Men så är det inte. Så då låtsas jag lite, när jag sitter här under filten. Det kan man väl få göra när man jobbar mitt under "jullovet"?

Kommentarer

God fortsättning! Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden