FL

Tja. Vad har hänt sen sist? Jobb, jobb, jobb och jobb. Och slut på snuvan.

Och Fredrik Lindström på Storan i måndags. Han var grym. Jag gillar honom skarpt. Många stå-upp-komiker pratar om olika nationaliteters karaktärer och special-beteenden, och när jag förstod att även han skulle prata om det, blev jag lite skeptisk. OK. Det vanliga, tänkte jag. Svenskar är blyga, tysta och ensamma. Men han gjorde mycket mer av ämnet än så. Man fick sig många viktiga tankeställare och rodnade nästan ibland när han var precis på pricken exakt. Som om han pratade om en själv. Många fördomsfulla och småsinta fick en och annan näsknäppning... Som vanligt kommer jag inte ihåg exakt vad han sa - trots att jag satt (som vanligt) och tänkte "det DÄR ska jag komma ihåg". Men en sak fastnade (egentligen inte ordagrant):

I Sverige förväntas man följa en mängd regler som ingen berättar om.
Som man bara ska veta.
Och de som inte följer reglerna, dömer vi i smyg, för att de inte vet det som man inte berättat om...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden