Vanligt, vanligt

Svärmor klagade i söndags. På avsaknaden av blogg-inlägg.

Hon har ju rätt. Det går ju så trögt nuförtiden. Vet inte varför. Att jag skulle vara trött på datorer för att jag sitter vid en hela dagarna, håller ju inte som förklaring. Det har jag ju gjort hela tiden. Inget har ändrat sig. Det är väl en period, bara. Eller kanske är det ren nyhetstorka, det handlar om. Här händer ju inget nytt så särskilt ofta, precis. I fredags somnade jag i soffan hos grannarna. I lördags åkte jag och mamma på tyg- och IKEA-turné igen. I söndags hälsade vi på hos svärmor (som klagade). Idag var det vanliga vardagen igen och vanliga jobbet igen.

Tror inte att någon jobbrelaterad läser min blogg, så jag kan nog avslöja att jag var på anställningsintervju idag. Det var ju lite nytt, förstås. Eller inte. Jag brukar gå på någon då och då, för att kolla marknadsvärdet liksom. Eller för att bli tvungen att tänka igenom vad jag egentligen vill och vad jag egentligen är bra på. Eller bara för att inse att jag har det ganska bra som jag har det, kanske. Tror nog inte att den här intervjun leder till något, men det var ett trevligt avbrott i vardagen. Avslappnat och behagligt.

I morgon drar man till hufvudstaden igen och hoppas på att hinna få nån timmes sömn mellan jobbtimmarna och den timmen förhoppningsvis på hotellet och inte i nån liten soffa i nåt väntrum, som det blev förra gången...

Och förresten. Vi kanske ska skaffa höns. Om det blir som vi vill och har tänkt...

Kommentarer

"R1" sa…
Det skall nog ordna sig, jag har inget emot. Tror inte A har det heller men låt henne bekräfta sitt. Vi får skriva "avtal" om tuppen dock, kan vara vettigt ;).
Kanske en kyckling skall vara J:s - då blir det liksom automatisk passning.
Vad säger S&L?
Ilskebyttan sa…
Vi har inte pratat med dem än. Måste få klartecken från de viktigaste grannarna först...
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Vad roligt ni ska skaffa höns!!! Några mindre som köper hemska fabriksägg. Vill du ha lite tips är du välkommen att fråga mig.

Funderar du på olika raser kan jag rekommendera Hönsraser av Annette Grandin.

Det är så härligt med höns. Se dem gå och skrutta i trädgården är så fridfullt. Och äggen - de är så underbart goda.
Unknown sa…
A har heller inget emot hönsen. Det känns ovant men kan säkert bli jättetrevligt.
Så: "go for it"
Anonym sa…
Det där med höns måste sitta i generna någonstans, och tydligen på svärdotterns sida också!
Det där med galande tupp tycker man bara låter trevligt efter ett tag. Här har i alla fall aldrig någon klagat. Tvärtom.Och att hämta varma, nyvärpta ägg kan ju sätta guldkant på vilken trist frukost som helst.
Anonym sa…
Jag är inte det minsta "anonym".
Anonym sa…
Och dessutom är jag inte alls "mamman" till Ilskebyttan.
Jösses, så "galet" det kan bli.
Ilskebyttan sa…
Oj sicken aktivitet det har varit bland kommentarerna med jag har hållit mig borta. Det lär väl bli några höns så småningom dåra. Om inte markägarna har nåt att invända.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden