Passiv passare

Sitter på jobbet och är barnvakt. Eller nä. Inte riktigt. Men jag passar tre grabbar från leverantören med stort S. De springer ut och in genom dörren till server-rummet och pratar om databaser och backuper och patchar och sånt. Och jag borde göra nåt nyttigt av min tid på jobbet, men jag kommer ingen vart. Snoret har börjat stilla sig, men under eftermiddagen gick jag mest runt och var yr i bollen. Nu sitter jag ner och är inte så yr längre.

I morgon jobbar jag hemma igen. Så jag kan kurera mig ordentligt till nästa barnpassning - som är på tisdag. Men då måste jag vara lite mer aktiv själv också...

Usch. Jag BORDE skriva på min uppsats. Men jag har inget driv. Ämnet är inte tillräckligt intressant. Å andra sidan hittar jag inget bättre, så jag måste nog gå på det jag har. Men jag börjar tvivla på att jag nånsin får ur mig det där ex-jobbet. Men det skulle vara kul. Jag skulle kunna börja kalla mig magister. Om nu det skulle vara nåt att kalla sig...

Kommentarer

Anonym sa…
Kämpigt att behöva jobba när man känner sig kass! Vad är det du ska skriva din uppsats om och vad blir du magister i?
Har en liten utmaning, som kanske skulle passa? Kom in till mig.
Trevlig helg!
Ilskebyttan sa…
Jag tänkte bli magister i hälsoinformatik. Ämnet jag ska skriva om är lite för flummigt än för att skriva... Jag kollar!
Urggg...känner som du. Efter en hektiskt vecka är jag fullständigt matt, så att benen darrar när jag går. Har precis tagit mig ur sängen. Håret är en stor risboll och jag tänker inte göra något åt det. Å det blir inte bättre av att dottern åker iväg till fjällen idag. Trött OCH ensam. Men, men. Nu måste jag ut och bära värmepellets, laga grinden och en massa annat jag inte känner för.

Suck å gnäll...
Har börjat på Katter av Lessinger. Inte avslutat...får göra det.

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden