Trötter

Det har varit en himskans aktivitet bland kommentatorerna till mitt förra inlägg. Nästan som värsta kändisbloggen. På såna brukar kommentarerna bli till ett eget "drama" vid sidan av själva huvudakten. Nå, man kommer väl fram till att vi får skaffa höns, att en höna ska tillhöra J, att vi skriver avtal om tuppen och att höns är trevligt. Ungefär så.

Jag har varit på jobb i stora staden. Igår var jag så dödens trött när jag kom till Göteborgs central. Kunde inte somna på tåget som jag hade tänkt. Kände mig som full när jag körde hem i bilen. Det måste vara minst lika farligt att vara trött som att vara onykter när man kör bil. Jag tappade vidvinkel-seendet och reaktionsförmågan. Läskigt. Men hem kom jag. Fick middag. Drack ett glas vin. Låg i soffan en stund, men var tvungen att ta mig till sängen. Somnade vid 21 och sov som en stock till kl halvsju i morse. Jag är vanligtvis väldigt lättväckt, men jag vaknade inte när F la sig, och jag vaknade knappt när han gick upp. Sååå trött, alltså.

Varför jag var så sömnig? Checkade in på hotellet ca kl 02.15 natten till onsdag. Vaknade 06.45 och var tillbaks på jobbet kl 07.20. Och fullt med jobb båda dagarna. Då blev jag trött...

Kommentarer

Usch, det är hemskt att köra när man är trött. En gång vaknade jag till av att jag körde över högerkanten, den som burrar till när man kör på den. Då fick jag mig en liten tankeställare...

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden