Hälsosamt och stärkande?

Så var det här årets vecka nr 5 till ända. Vecka 5 betyder Sälen. Fjällresa med ett ganska stort antal kvinnliga medresenärer i ett mindre antal bilar. I år hade vi faktiskt två stugor, ty vi var sammanlagt 13 st. Nu umgicks vi inte så mycket stugorna emellan, men ändå.

Det var ungefär som vanligt, med ett undantag. Vädret. Det blåste som hm-hm och snöade lika mycket. Man såg inte toppen av backen en enda gång. Jag, som verkligen inte är någon talang på skidorna, åkte inte en enda dag. Jag kom till uthyrningen med pjäxorna i handen (japp, jag äger ett par egna) - och gick därifrån på samma sätt. Sorgligt men sant. Jag var inte ensam om det där konstiga beteendet, så det gick rätt bra trots allt. Vi promenerade och gick på After Ski ändå. Rätt gött.

Annars blir det lite speciellt med 8 damer som ska samsas om en toalett, en spegel och en dusch. Speciellt, men otroligt roligt. Det gick liksom inte att vara pryd eller privat i det sällskapet.

Och det roliga straffade sig (mig) snabbt. Igår började halsontet och snoret. Inatt förekom nog lätt feber. Idag är hela huvet snuvigt. Men det är väl min tur nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden