Fetbladsorgie

Inte heller den här sommaren blev det nåt vettigt av den hopplösaste platsen i trädgården. Inget jag planterar där överlever. Har testat temyntor, riddarsporrar, stormhattar, timjan, kattmynta och... allting dör! Utom Kärleksörten och Johannesörten! Jamen visst. Istället för att motarbeta kanske man ska försöka en annan strategi?

Så igår åkte jag till favoritplantskolan och köpte en korg full med fetbladsgrunkor. Rosenrot, Gyllenfetblad, mer Kärleksört och Taklökar. Hem och röjde gräs för femtielfte gången. Hällde på jord och tryckte ner de nyinköpta grönsakerna. Nu jämrans ska väl något kunna överleva och konkurrera ut gräset?

Jag kom överens med Johannesörten också om att jag ska sluta dra bort honom. Han får vara kvar. Han vill ju det.

Kommentarer

Desirée sa…
Oj, här har det hänt saker på bloggen! Men, vad jobbigt med vattenpumpen då!! Den om något måste ju funka. Har inget bra tips. Min hydropress fick jag fylla på luft lite då och då, till slut gav den upp och jag fick köpa ny. Men ni har kanske ingen sådan? Hoppas det ordar sig. Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden