Bra-helg

En bra helg. Äntligen kan jag känna på riktigt att livet är riktigt bra. Jag har ätit god mat (alt 2), druckit gott vin och promenerat i skön natur. Men framför allt har jag umgåtts med människor jag trivs med. Tänk att det är faktiskt det viktigaste. Utan dem är man ingenting.

Lördagen bestod av 8 timmar tågresa, 1 timma bilåkning och i det drygt 16 timmars umgänge med världens bästa tjejer. Eller hur var det nu? Är vi tanter? Eller kvinnor? Jag vet inte riktigt. Man kan skratta åt 70-åringar som vill kallas tjejer och 25-åringar som (enligt andra) redan blivit tanter, men vad är vi? Vad vill vi vara? Vi kom ju fram till - i dessa djuuupa samtal - att vi inte fattar att vi redan är så gamla när vi känner oss så unga. Alla epitet känns fel då.

Nå. Det var slappt, chose-fritt och ärligt. Precis som det brukar. Och att det ingick god mat och vin var självklart. Det ingår alltid. Och födelsedags"kvinnan" verkade må bra, så även sonen och mannen. De bor hur härligt som helst.

Söndagen ägnades åt vatten. Färd på havet i grannarnas båt, läckande SodaStream-vatten-flaskor i en kylväska och havs-skvätt 'en masse' på vägen hem. Och det mesta av skvättet hamnade på mig. Men det gjorde verkligen ingenting. I sittbrunnen, i solen, åkandes på havet/älven, med trevligt "grannt" umgänge, gör lite vattenstänk bara att man känner att man lever.

Det var en bra helg. Helt utan jobb. Bara liv. Gött.

Kommentarer

"R1" sa…
Gôtt att du lever upp! Nu skall det bli såhär hela sommaren :-)
Så trevligt att läsa. Det gör mig glad.

Kram Annette

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden