Eh - vad var det? Livet?

Jag tror att jag har tappat bloggförmågan. Eller åtminstone lusten. Eller så är det bara lite mycket i vägen just nu.

För att blogga måste det ju finnas tankar, upplevelser, känslor, betraktelser.

Livet bara drar iväg ibland, så allt som betraktas är insidan av bilen, insidan av jobbgaraget, insidan av kontoret, insidan av garaget igen, insidan av bilen och sen insidan av huset. Inte mycket som händer där... Närå, jag tittar inte bara på bilens insida när jag kör, men utsidan är ju samma, samma varje dag. Vägen är samma. Hastigheten samma. Kanske att färgerna på bilarna som trängs med mig i stadstrafiken är lite olika, men chansen är rätt stor att t o m de är samma. De kör säkert samtidigt som jag, i samma filer som jag och vid samma rödljus som jag. Jag kanske ser samma bilar varje dag. Vid samma tid.

Hörde jag nån säga "Carpe diem"?

Nu gäller det minsann att lägga in dagfångarväxeln. Annars har man ju slösat på livet. Igen.

Det är ju så dumt...

Hur gör man för att inte slösa?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden