En vanlig torsdag

Har en kissemisse som ligger tätt, tätt, tätt intill min högerarm och väntar på att vi ska gå till sängen istället för att sitta här och glo. Hon är svart, varm, mjuk, trött och mysig, och heter Vera. En katt med stark integritet, kaninmjuk päls och dallrig buk.

Själv är jag inte så kaninmjuk (även om F kallar mig för "mjuk"), och hur det är med integriteten vet jag inte alltid, men att buken dallrar är ett som är säkert... Så vi sitter här och är dallriga tillsammans, jag och Vera.

I morgon bär det av till Ullared. Yippeee.... Eller? Det är dottern som bara MÅSTE dit, så det är bara att ge sig av. Och hur lite jag än tycker att jag köper, brukar det ändå alltid hamna på ett par-tre lakan. Könstigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden