Aja baja, sa doktorn

"Du är för svag och nu måste du göra JOBBIGA saker, kanske VARJE DAG", sa doktorn barskt. Men snällt ändå. Kanske att jag har ett litet diskbråck som "bråckar" med mig lite extra efter springning. Kanske. Buktar gör de i a f, diskdummisarna. Det har jag bild på. Men DET går inte att göra nåt åt. Nä, för att DET måste tränas!

Jag är en vekling. "Appappapp! Inte belasta utan att stärka!" sa doktorn också.

Är det inte konstigt att jag måste gå in i patientrollen och höra det, det som jag egentligen vet, för att lyda?

Och är det inte bra att jag ska få gå till doktorns favorit-Mats?

Hoppas att han är snäll. Men bara lagom snäll. Lite barsk är nog bra.

Här ska tränas. På bål...


Kommentarer

Unknown sa…
Se där! Nu finns det ingen återvändo. Kom och träna på vårat gym med oss.
Ilskebyttan sa…
Näpp. Inget gym. Jag vet hur det blir. Jag ska träna RÄTT men hemma.
Martina sa…
Känns som att du hade behövt "mamma" på kontoret ;-)
Ilskebyttan sa…
JA. Jag saknar mamma. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden